Alla inlägg under april 2012

Av Annika Edlund - 6 april 2012 05:29

Av någon anledning så slåss baggarna igen...............

 

När baggarna stångas så bildas ett övertryck av blod, så tillslut så bildas det sår bak på huvet, stora som 5 kronor. Ibland kan det bli riktigt blodigt, men det är normalt.


Tackorna börjar se riktigt tufsiga ut nu, det ligger ulltussar överallt, det här är de två tackor som har släppt mest ull hittills.

Inte är de vackra...............................

   

Av Annika Edlund - 6 april 2012 05:20

Nu är lamningarna klar, sista tackan har lammat. Men jon skulle rent teoretiskt ha tvillingar, men fick bara ett. Fast det är nog lika bra, det är fjärde lamningen, och Pi har hittills stött bort alla bagglamm hon fått, men tacklammen vill hon minnsan ha..............

 

Blev ett fint litet tacklamm.............

Men nu är det lite svårt att sova, jag måste försöka sno tillbaka dygnet nu  


Så nu har vi 29 lamm, många djur blir det................ 

Av Annika Edlund - 2 april 2012 20:07

nu är det riktigt vårväder, snö, regn och sol.

Fåren har bara varit ute typ varannan dag. Och helt plötsligt vräkte det ner en dm snö, och det var vitt igen.

 



Mozz är ganska rastlös nu, ingen vallning. Men jag försöker hinna med att ta ut Mozz på skotertur varje dag.

 



Igår såg det ut som om lammena rymmer ur hagen, men jag såg i morse att det är rådjur som äter fårhöet på nätterna.

Vad skulle ni tänka om ni kom ut på gårn och fick se dessa spår????????????????....................

 


Ja!

Då är det jag som försöker få en fårnätsrulle från lagårn upp till gårn. Den var tung.

Men nu har jag och sonen gjort en provisorisk hage, som kommer att tippa när det töar...........

Funkar väl ett tag i alla fall.  


Å just det..........

nu har vi 28 lamm, och bara en tacka kvar som har olammat, snart får jag sova.............  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards