Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Annika Edlund - 26 januari 2012 14:23

Första provvallningen, Mozz gick in, inte så bra, Mozz började skälla och då blev han bortmotad  av fem tackor, han gillar inte när de går emot honom. Ska nog ta och trakasera Håkan (uppfödaren) lite i kväll. 


Mozz frågar "nu då?" och jag vet vad jag vill, men har ingen aning vad jag ska ge för kommando, STACKARS hund.


Men Mozz hade helt klart kul för så fort vi kom in så la han sig direkt. 


Imorgon ska jag gå lite träning med honom bland andra hundar, har ingen aning om hur det ska gå.  

Av Annika Edlund - 26 januari 2012 06:31

Det är inte lätt att vara både lat och trött. Jag måste baka bröd som ska skickas i väg till Vännäs, och småkakor till Vilhelmina. Idag ska jag ut till tackorna med Mozz och träna lite mer inkallning. 

Hinner jag så sopar jag nog av skotern i dag, det var ett tag sedan jag körde nu, Mozz behöver lite mer konditionsträning än vad jag kan ge, sparkföret tog slut när de skrapade vägen härom dan.

Undra om inte sista brunsten är på g baggarna är lite sura och griniga, tur att ingen annan ska in till dem.

Ha en bra dag, njut av livet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards