Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Annika Edlund - 13 mars 2012 17:47

Imorgon skulle jag önska lite lugn i lagårn, om det gick..............

Jag åker till Bjurholm, på eftermiddagen. 

Så för Hans skull kan väl lamningarna upphöra för tillfället   

Av Annika Edlund - 13 mars 2012 13:22

Nu har det varit lite jäktigt ett tag.............

Efter en hel natts vakande så lammade Maria 06.00 på måndagsmorgon, men det var tur jag var där, 1:a lammet andades inte när det kom ut, utan jag lyckades massera igång det, tur det det blir så kladdig med mun mot mun metoden. Varje lamm har ett värde på ca 1000 kr. Hon är pigg och kry idag.............

Sen kom ett bagglamm strax efter.

 

Sen var det bara till att åka till Åsele för att ta stygnen på Mozz. Sista dagen med tratt

 

Hinner inte mer än att komma hem så ser jag hur Ry ska lamma, och hon har båge i baken. Så det var bara att snabbt ta bort bågen, och förlösa 2 lamm, Hon har slidframfall, så det kan fördröja/stoppa lamningen. Blev en tacka och en bagge

   

Så nu var det trångt i lagårn med fyra lamningsboxar.................

Och så i morse kom Poska med två lamm, en bagge och en tacka, och slut på lamningsboxar. Det var bara till att möblera om lite, Runa och Ragnarök ut, och Maria, Poska och ry in. Nu har vi 15 lamm

Till råga på allt så stormar det idag, så fåren kan inte gå ut, lammen kan ju bli kalla och sjuka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards