Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Annika Edlund - 15 mars 2012 21:31




Nu ikväll är det norrsken, inte så skarpt men ändå. I år har det inte varit lika mycket norrsken  som i fjolvinter, då var det norrsken varje natt jag var ute hos fåren.....


Hans hade tur, inga lamm igår meddans jag var borta........


Lite händelser har det dock varit.......... 

Tisdagkväll: en tacka har fått så stor spene så ett lamm höll på att dö ifrån oss, spenen blev så stor så att lammet fick inte tag om det för att dia. Lite tvångsmatning och så mjölkade jag ur spenen lite, så nu äter lammet och mår bra.



 Idag när jag höll på att ge fåren hö fann jag lite blommor, då kom vårkänslorna fram.

Nio lamm busar runt i lagårn, och irriterar tackorna som inte ännu lammat, det är ganska mysigt att stå och titta på dem.

 

Imorse kom lamm nr 16, ett stort och fint bagglamm. Nu är det bara 8 kvar som har olammat.


Så nu var det fullt igen.........

Så här vackert bygge har jag pusslat ihop, snett och vint, huvudsaken är att det är funktionellt

Så här mysigt kan man ha det, lite mörk bild, men det är två lamm som mer eller mindre ligger på varandra. I något annat hörn kan det ligga 5-6 lamm ihop krupna med varandra och sova, långt ifrån tackorna, så när lammen vaknar på natten blir det mycket skrikande innan de hittar sina mödrar.  

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards